Наскоро Microsoft съобщи, че ще преименува облачното си хранилище SkyDrive на OneDrive. Този ход бе продиктуван от претенциите на британската компания BSkyB към търговската марка SkyDrive.
Новото име на услугата обаче също е уязвимо. Брандът OneDrive се асоциира с облачна услуга на компанията One.com. Нейният мениджър Томас Фредериксен в момента проучва с експерти в областта слаби места в ребрандинг инициативата на Microsoft.
One.com доставя услуги за съхранение на данни в облака от три години. Фредериксен смята, че потребителите на неговата услуга, известна като Cloud Drive, ще бъдат объркани от името OneDrive, което Microsoft иска да наложи.
„Беше голяма изненада да разбера, че Microsoft планира да нарече своята услуга OneDrive”, коментира Фредериксен, цитиран от neowin.net. „За мен е важно да защитя бранда на компанията си, а Microsoft трябва да обръща по-голямо внимание на имената на своите продукти”, допълва той.