Около 375 милиона души играят във Facebook поне веднъж месечно, по данни от най-голямата социална мрежа. Статистиката дава ясна представа за това колко популярен е станал социалният гейминг и как е нараствал през годините.
Хората искат да играят на различни платформи от всяко място – на телефони в автобуса, на десктопа в офиса или на таблети у дома. Данните сочат, че кросплатформените геймъри изразходват повече време и пари за игри, отколкото тези, които ползват една платформа – в съотношение 2,4 към 1 при мобилните платформи и 1,5 към 1 при десктопите.
Тази статистика несъмнено ще подтикне разработчиците да направят своите игри съвместими с всички платформи. Facebook, от своя страна, ги улеснява с инструменти за разработка като SDK за Unity, който опростява интеграцията на Facebook в игрите.
Разработчиците също така ще трябва да подобрят езика на игрите, за да могат потребителите по-добре да разбират какво искат техните приятели по време на гейминг.