TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Брандът Apple струва повече от 104 млрд. долара


Apple е най-скъпият бранд в САЩ, оценен на 104,6 милиарда долара от Brand Finance, която по-рано тази седмица публикува резултатите от годишното си проучване на за 500-те марки със стойност над $1 млрд.


Стойността на бранда се различава от пазарната капитализация на компанията или общата стойност на активите. Този показател се оценява по размера на таксата за лицензиране на бранда, наред с очакваните приходи в бъдеще. Така например, пазарната капитализация на Apple e 474 милиарда долара, което я прави най-скъпата публична компания в света.

На второ място в класацията на Brand Financе е поставен интернет гигантът Google, чийто бранд е оценен на 68,6 млрд. долара. Брандът на Microsoft заема трето място със стойност 62,8 млрд. долара. Делът на технологичните компании в Топ 500 е 23%.

[related-posts]

Силициевата долина е мястото, където са базирани 7 от 50-те ключови компании, вкл. Apple, HP, Oracle, Intel, Cisco, eBay, Facebook, PayPal и Yahoo. Това прави Калифорния водещ щат по стойност на брандовете.

Сумарната стойност на всички брандове в Топ 500 на Brand Financе възлиза на 2,5 трилиона долара, което е повече от БВП на Великобритания. Общата стойност на всички брандове в САЩ е 17,9 трилиона долара.

още от категорията

Intel поскъпна от слухове, че ще произвежда процесори за Apple

TechNews.bg

За първи път от 15 години Apple може да оглави пазара на смартфони

TechNews.bg

Наближава ли краят на ерата на Тим Кук в Apple?

TechNews.bg

Тим Кук може да напусне Apple още следващата година

TechNews.bg

В търсене на абсолютния финес: iPhone Air

Мария Малцева

Apple разширява сателитните възможности на iPhone

TechNews.bg

3 коментара

Ябълков 27/03/2014 at 00:35

Димитрино, ма,

ми те ябълките имат $100 милиарда свободни кеш парици, и демек, ако си ти ще я продадеш веднага тази фирма за една четвърт от тези $104 милиарда, нищо че ти седят $100 милиарда в банката. Ма ти си биеш всички рекорди по тъпотия ма! Бахти малоумните галфони, че и акъл тръгнала да ръси, че и се нерви…

Отговор
paolo 21/03/2014 at 10:32

ti pa mnogo si se vjivqla. ..

Отговор
Димитрина 21/03/2014 at 09:55

Поредната идиотия .Брандът Епъл не чини shit просто защото тези 104 трл.са изчислени в обща пазарна цена изобщо на марката,активите и тн на фирмата по текущи ТЕКУЩИ пазарни цени означаващо ,че ако утре собственика продаде тва всичко той може и да ги получи тези 104 Трл.$ 🙂 стига някой луд да му гидаде т.е такъв който вярва че марката ще мине 1 Квадрилион до 2 г.
и тъй като подобна продажба едва ли никога ще се състои ,а пазарът не е статичен и всеки спад в пазара и капитализацията зависи от продуктите които продават и цените им а както знаем сегмента е страшно динамичен то всяка подобна цена е изцяло спекулативно надут балон и срив м/у едни добрите м/у 20 и 40 млд $ дневно от тази пазаррна капитализация на фирмата не е изобщо прецедент на дневна база то едва ли изобщо реалната пазарна цена на която би могла да се продаде Фирмата е изобщо близо и на четвърт до тази глупост изписана. Важи и за Майкрософт същото!!!

Отговор

Leave a Reply to paolo