„Банката на бъдещето” идва и в България

Аsseco представи за първи път в страната ни банково решение за автоматизиран обмен на валута

Аsseco представи за първи път в страната ни банково решение за автоматизиран обмен на валута

Европейският технологичен гигант Asseco навлиза на пазара в България. Компанията ще предлага дигитални решения за финансовия и банковия сектор, стана ясно днес на форум в София.

„Днешният клиент на банкови услуги е потребител на множеството платформи. Той очаква интеграция на банкирането си чрез различни канали – интернет, мобилно банкиране, SMS и имейл, всички те сързани с АТМ и киоск”, заяви Асен Бораджиев, генерален директор на Asseco SEE за България.

Благодарение на новите технологии, потребителите ще могат да виждат своето банкиране в един вид, независимо от канала, който използват, дори и през социални мрежи, допълни мениджърът.

„Банката на бъдещето”, лансирана от Asseco, предполага банкиране с изцяло технологично базирани клонове – автоматизирани офиси с консултанти, които да подпомагат клиентите при вземане на по-добри финансови решения. Компанията ще налага подобни решения и в банките у нас.

В момента банките се сблъскват с предизвикателства като по-бързо въвеждане на нови продукти на пазара, максимално персонализирано обслужване, предлагане на продукти, изцяло адаптирани към клиента, и автоматизиране на процесите, посочиха от Asseco. Решения на тези проблеми са ATM и киоските, CRM, софтуерът за управление на процесите в банката и технологиите за оценяване на клиента не само според неговите транзакции, но и според най-добрите международни практики.

„Използвайки такава система, българските банки ще могат да повишат качеството на предлаганите услуги и да изнесат процесите си на най-високо международно ниво”, заявиха от Asseco.

От друга страна, генерирането на допълнителни приходи чрез мрежата от АТМ и инфо-терминали се превръща в задължително условие в днешното банкиране. Аsseco SEE представи за първи път в страната ни банково решение за автоматизиран обмен на валута. То позволява на банката да автоматизира предоставянето на персонализирани услуги през банкомат на своите клиенти и по този начин да генерира допълнителни приходи от услуги.

Коментари по темата: „„Банката на бъдещето” идва и в България”

добавете коментар...

  1. Драгомир

    Тук банките са с изключително нов хардуер и в същото време безполезен. Банките на запад си ползват технологиите от преди 30-40 години на банкоматите, стига да им вършат работа. И ще ги подменят, не когато Microsoft им свирне, а когато видят икономически смисъл да го направят.
    Преди десетина години бях в страна от западна Европа. Като се върнах тук и видях банкомат и си зададох въпроса: И защо на банкомата му трябва TRUE color екран, на който и анимации да могат да се показват???
    Явно тук подмяната на банкомат се свързва с комисионната, която се дава под масата, от производителя на съответното устройство.

  2. Петър

    Хайде пускайте ги новите ATM. Въпреки че няма вече български банки тук са ДИНОЗАВЪРСКИ технологично и като ИТ и софтуер. Банките основно разчитат на Microsoft и остарели системи от преди 15-20 години. Това изоставане не могат да го прикрият с лъскави уеб сайтове и услуги които хората не разбират и не ги ползват.

  3. я

    “Използвайки такава система, българските банки … ” – български банки отдавна няма.

Коментар