Въпреки че цялото внимание на мобилната индустрия е насочено към платформата Android, зад която стои Google, няколко други консорциума работят върху обединяване на Linux разработките за мобилни телефони.
На изложението CTIA в Лас Вегас нестопанската организация LiMo Foundation обяви пускането на LiMo Platform Release 1. Решението дава на производителите на хендсети и на телекомите основата на операционна система, необходима за функциониране на един клетъчен телефон, като им оставя възможност да инсталират потребителски интерфейс и приложения.
В LiMo членуват над 30 компании за мобилни телефони, включително гигантите Motorola, NTT DoCoMo, Samsung, Vodafone и Texas Instruments.
В момента интересът на мобилната телефонна индустрия към Linux е доста голям. Системата с отворен код предоставя качествена алтернатива на комерсиалните операционни системи, като Symbian или Windows Mobile, а освен това е и по-евтина. Друг неин плюс е възможността за модулиране, което позволява на производителите на хендсети и на телекомите да вграждат приложения и функции в телефоните, съобразно желанията на потребителите или дадения географски регион.
Тази възможност обаче може да се разгледа и като минус на мобилния Linux. Всяка различна имплементация на Linux кара програмистите на приложения да изменят постоянно своите програми. Резултатът от това е фрагментация, която засега ограничава употребата на Linux само в хендсетите от нисък клас. В същото време общността на разработчиците на програми за смартфони от висок клас се е организирала около Symbian, Windows Mobile, BlackBerry на RIM и нарастващия бизнес на Apple с iPhone.
Ето защо целта на LiMo Foundation е да създаде една обща платформа, която нейните членове да могат да използват, осигурявайки съвместимост между приложенията на различните устройства. Release 1 обаче няма да може да изпълни тази цел.
По-пълна версия, Release 2, се очаква в началото на 2009 година. Тя ще позволява по-голяма преносимост на приложенията и ще предлага подобрени мултимедийни възможности на операционната система. Дотогава обаче „ефектът на Google” ще е направил своите първи стъпки на мобилния пазар.