Пазарът на домашни роботи у нас расте бързо

Пазарът на роботи за дома в страната има огромен потенциал, в който ние ще инвестираме”, заяви Драгомир Иванов, управител на Цертус Меркатус БГ

„Пазарът на роботи за дома в страната има огромен потенциал, в който ние ще инвестираме”, заяви Драгомир Иванов, управител на Цертус Меркатус БГ

Ръстът на пазара за домашни роботи в България ще достигне 60-70% тази година, обявиха представители на официалния вносител за страната на iRobot – „Цертус Меркатус БГ” – на среща с медиите в София.

Няколко фактора движат пазара на роботи за дома. Един от тях е създаването на представителства на компании, специализирани в сектора. Не по-малко важно е и навлизането на нови играчи на пазара от страна на компаниите за потребителска електроника. Трети фактор е създаването на специализирани маркетингови стратегии за развитието на сегмента, посочиха представителите на iRobot.

Към момента делът на роботизираните прахосмукачки в страната е под 4% от общото потребление. „Пазарът на роботи за дома в страната има огромен потенциал, в който ние ще инвестираме”, заяви Драгомир Иванов, управител на „Цертус Меркатус БГ”.

По неговите думи, роботите стават все по-атрактивни за хората, които не разполагат с достатъчно свободно време или предпочитат да се отдадат на любими занимания, вместо да почистват. „Това е и основното предимство на роботизираните уреди – да чистят без или с минимална човешка намеса”, каза Иванов.

Два нови модела роботизирани прахосмукачки Roomba ще представи iRobot на българския пазар за празничния сезон. Roomba 775 и Roomba 785 са предназначени и за домакинства с домашни любимци, като наследяват вече познатите на българския потребител Roomba 770 и Roomba 780 – най-продавания робот за дома в световен мащаб.

Коментар