Най-големият интернет търговец Amazon.com обяви наскоро рекордно висока загуба за последните 14 години, на фона на съществено нараснали приходи.
През последното тримесечие, приключило на 30 септември, чистата загуба на компанията възлиза на 437 млн. долара, или 95 цента на акция, в сравнение с 41 млн. долара (9 цента на акция) за същия период на предходната година. Приходите на Amazon са се увеличили с 20%, достигайки 20,58 млрд. долара, но анализаторите очакваха по-висок резултат.
Според публикация в Уол Стрийт Джърнъл, голямата загуба се дължи на увеличените разходи за разработка на нови продукти и покупката на лицензи за музикално и видео съдържание за услугите на Amazon. Така например, пускането през юли на смартфона Amazon Fire е свързано със загуби в размер на 170 млн. долара, заради слабото търсене на устройството.
Изпълнителният директор Джеф Безос определя като правилна стратегията за инвестиции с цел постигане на растеж в бъдеще. По-рано тази година Amazon купи геймърската услуга Twitch за близо 1 милиард долара и пусна на пазара нови таблети.
Подготвяйки се за традиционно силния за търговците празничен сезон, Amazon увеличи персонала си с 36% през третото тримесечие. В момента за компанията работят 149 500 души. Интернет гигантът очаква печалба в размер на 460,5 милиона долара и приходи в диапазона от 27,3 до 30,3 милиарда долара през четвъртото тримесечие на годината.