Роботи обслужват клиентите на Nescafe в няколко хипермаркета в Япония. Механичните хуманоиди Pepper на Softbank заместват живите консултанти, като предоставят цялата необходима информация на купувачите на кафемашини.
Pepper ще излезе на масовия пазар в Япония на цена около $2000. Устройството се позиционира като пълноценен домашен помощник, който може да се грижи за децата, които им осигурява забавление и обучение, съобщи ubergizmo.com.
Според очевидци, роботът в магазина не просто разказва за възможностите на кафемашината, но прави това с чувство за хумор и емоция.
С течение на времето, Pepper усвоява нови емоции и става все по-убедителен в общуването с хората. Той различава възрастни и деца, като при общуване с последните използва специални игри и викторини.
Softbank вече е доставила на Nestle десетки роботи-консултанти. През следващата година броят им в Япония ще се увеличи многократно и ако експериментът се окаже успешен, компанията ще предложи Pepper на международния пазар.
какво стана с живите консултанти ?
скоро и в ментел