IBM подписа договор за ИТ услуги с един от най-големите в света рекламни конгломерати – WPP Group. Сделката на стойност 1,25 милиарда долара е поредният удар на Синия гигант на европейския пазар, след като по-рано компанията подписа подобно споразумение с холандската банка ABN Amro.
В близките седем години WPP ще заплати на IBM около $1,25 млрд. за създаване на хибридна клауд инфраструктура. В частност, IBM ще достави платформи за пускане на нови цифрови услуги и съвместна работа на WPP с различни брандове по целия свят.
Новата инфраструктура ще позволи на британския рекламен холдинг да увеличи обема на работа с големи данни (Big Data) и аналитични инструменти, съобщи Блумбърг.
„Ще използваме опита на IBM в сферата на облачните изчисления, за да развиваме иновации и да повишим ценността на нашите продукти и услуги, предлагани в 111 страни по света”, коментира ИТ директорът на WPP Group Робин Дарг.
WPP е поредният голям клиент на IBM в Европа. По-рано американският технологичен гигант сключи договори с немската авиокомпания Lufthansa и холандката банка ABN Amro.
Според информация от Блумбърг, официално известни са поне четири европейски сделки на IBM, сключени наскоро, на обща стойност над 4 милиарда долара.