Пускат система за управление на опашките

Система за управление на обслужването на чакащи клиенти вече работи в офис „Изток” на Националната агенция за приходите. В петък, 11 април, министър Николай Василев и изпълнителният директор на НАП Мария Мургина ще дадат официалния старт на системата, а експертите ще говорят за очакваните резултати от използването й.
Въвеждането на системата се реализира по проект на Министерството на държавната администрация и административната реформа и обхваща 20 офиса на НАП в страната, 7 офиса на КАТ и 12 офиса на дирекция „Документи за самоличност" към МВР.
Изпълнител на проекта е фирма „Моникомп България" ЕООД, която спечели обявената от МДААР обществена поръчка. През декември миналата година компанията подписа договор на стойност 914 395 лв. със срок от 6 месеца за изграждане и доставка на системата.

Очаква се внедрената в офис „Изток" на НАП система да подобри обслужването на 44 000 столични фирми, 6 550 от които регистрирани по ДДС, да намали времето за чакане, да ограничи конфликтните ситуации и възможностите за корупционни практики.
Системите за обслужване на чакащи клиенти съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети, и екрани на всяко гише, както и комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване. В създадената зона за клиенти са монтирани устройства, които информират потребителите за предлаганите услуги, за времето за чакане и обслужване и ги насочват към съответното гише.
Заявката на желаната услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и др.

Коментар