Без онлайн реклами за рак и спин?

Група от големи рекламни мрежи обещават да не напомнят на болните от рак, СПИН и други фатални заболявания за тяхното състояние с реклами за най-новите лекарства, когато сърфират в мрежата. Рекламните компании обаче смятат, че е приемливо да поддържат интереса на болните от Паркинсон, например, по медицински теми и пълнят браузърите им с реклами за полезни продукти от фармацевтични компании.
Това разделение на болестите на фатални и други е един от ужасните компромиси, според Ню Йорк Таймс, в новото предложение на Инициативата на рекламните мрежи, търговска асоциация на компании като Advertising.com на AOL и Doubleclick на Google, които пускат реклами на уеб сайтовете на други компании. Есенцията на предложението е да определи чувствителни теми, които рекламните компании да не следят и да не засягат. А те са: определени медицински състояния (СПИН, ракови заболявания, психиатрични заоблявания и болести, предавани по полов път) и определена информация за личния живот (сексуална ориентация, жертви на криминални престъпления от рода на сексуално насилие).
Тази седмица групата разпространи препоръчителни указания, които нейните членове да следват, когато изучават поведението на потребителите на интернет с цел да им показват потенциално интересуващи ги продукти. Асоциацията включва 14 големи компании за онлайн маркетинг, но съвсем не всички. Големи рекламни мрежи като ValueClick и Tribal Fusion не са членове и не са задължени да спазват кодекса на асоциацията.
Миналата година федералната комисия по търговия на САЩ предложи свои правила по въпроса за целевите групи от интернет потребители. Съвсем скоро те ще се коментират публично. Инициативата на рекламните мрежи се надява, че със своя подход за саморегулиране ще изпревари и предотврати налагането на по-строги задължителни мерки от страна на правителството.

Коментар