На пазара за браузъри става интересно

Vivaldi е бърз и гъвкав браузър, при който потребителят е поставен на първо място

Vivaldi е бърз и гъвкав браузър, при който потребителят е поставен на първо място

На пазара за браузъри става интересно. Традиционни играчи предприеха решителни ходове, за да задържат и евентуално разширят позициите си под натиска на Google Chrome. Microsoft обяви проекта Spartan, който ще се развива отделно от Internet Explorer, а бившият CEO на Opera Software Джон вон Течнър пусна напълно нов браузър Vivaldi.

„Това е браузър за нас и за нашите приятели”, заяви основателят и екс-шеф на норвежкия разработчик. Vivaldi се отличава с висока скорост и богата функционалност, той е гъвкав и найстройваем, а потребителят е поставен на първо място, става ясно от описанието на браузъра.

Vivaldi стъпва на проекта Chromium и предлага няколко ключови функционалности – Quick Commands, Notes, Speed Dials и Tab Stacks. Първата от тях позволява активиране на разнообразни функции с натискане само на един бутон. Notes пък дава възможност за добавяне на бележки директно в разглежданите уеб страници, подобно на Spartan.

Speed Dials е стандартна функция в много от съвременните браузъри – тя представлява мрежа от „блокчета” за бърз достъп до страници, която се показва при отваряне на нов таб. И накрая, функцията Tab Stacks групира блокчетата на отворените табове.

В момента е достъпна предварителна версия на Vivaldi за операционни системи Windows, OS X и Linux. Екипът на Vivaldi Technologies се състои от 25 души под ръководството на Течнър, които работят по интегриране на пощенски клиент, функция за синхронизация между различни устройства, повишаване на производителността и поддръжка на разширения.

Потребителите могат да се включат в разработката на Vivaldi с препоръки за неговата функционалност, уверяват от компанията. Програмисти от екипа споделят, че в последните години Opera се развива в посока, различна от първоначалната цел, а именно – да бъде браузър според желанията на хората, който работи добре и на бавни компютри.

За съжаление, в момента Opera не устройства нито потребителите, нито разработчиците, които написаха първата версия на браузъра, посочват създателите на Vivaldi. Затова част от екипа на Opera Software е решил да създаде нов браузър, се посочва на сайта на проекта. Първото впечатление от Vivaldi е, че това е наистина много бърз браузър, с приятен, дружелюбен интерфейс.

По данни на StatCounter, настолният браузър Opera има дял 1,43% и заема пето място. Лидер е Chrome с 46,13%, следван от Internet Explorer (22,3%), Firefox (16,34%) и Safari (10,3%). Рано е да се каже, че новите проекти Spartan и Vivaldi ще променят това статукво, но със сигурност ще стимулират промени в браузърите, които ще са от полза за потребителите.

Коментари по темата: „На пазара за браузъри става интересно”

добавете коментар...

  1. Йордан

    При случай, че страхотен браузър като Opera има под 2% от пазарния дял, наистина ли мислите, че Vivaldi има шанс да мине еднопроцентовата бариера?

  2. той

    Хрома е първи защото във всяка програма която инсталираш, ти се натрапва по подразбиране тъпия хром. И не внимаваш ли, се тръшка на курника. А има доста хора които даже не знаят и за какво служи той, а комоли как се деинсталира.

  3. Ив

    Щом стъпва на проекта Chromium – вече не ми е интересно.
    А относно това, че никой не иска пари за браузъри е че печелят много повече като продават личните данни на хората събират като чичко гугълчо всичко какво правят в интернет.

    Това е бизнеса информацията да знаят точно какво правите в Интернет е много пари и голям бизнес. Да изпреваря някои глупави хора преди да кажат великата глупост от сорта айде ще си купя платен софтуер, за да не ползвам безплатен който прави пари от моите данни – да ама не и платеният софтуер освен че хорицата си плащат като бонус данните им пак ще де продават за пари.

    За всякакви Хромиуми и производни Chromium има прикрити много полезни функции за така наречената оптимизация чрез която събират всички адреси и данни от интернет за вас които отиват в чичо гу-гъл-чо и неговите партнери известни и безивестни.

  4. Аз

    а други какви пари дават, за да им се даде достъп до това каде си бил, с кой си си чатил….

  5. mimosh

    Това ч екрайният потребител не плаща за браузъра това не означава че разработчика не печели по някъкв начин от него. Пример Мозила – гугъл дава пари за да може търсачката да бъде по подразбиране (това поне в началото беше така).

  6. ?

    “Пазарът на браузъри” е интересна фраза, като се има предвид, че засега никой не иска пари за браузъри.

Коментар