Компютрите ще разпознават емоциите на потребителя

Анализът на изображения е по-ефективен при определяне на емоциите, отколкото изследването на текстови публикации

Анализът на изображения позволява ефективно определяне на емоциите

Разработка на учени от университета Рочестър ще позволи на компютрите да разпознават емоциите на потребителите на социални мрежи.

Методът се базира  на изследване на публикациите на изображения, които според изследователите дават най-точни резултати.

Учените смятат, че изследването на текстовите публикации с цел разпознаване на настроенията на потребителите вече не е ефективно, тъй като голяма част от хората изразяват своите емоции с помощта на снимки и картинки.

С помощта на новия алгоритъм, компютърът може да анализира изображенията и да открие емоциите в тях. За целите на изследването учените са използвали услугите за хостинг на снимки SentiBank и Flickr, съобщи университетският сайт.

Резултатите показват, че компютърният анализ на емоции е много по-ефективен, отколкото „ръчното” изучаване от хора на хиляди снимки в Twitter. Предимството на автоматичния метод е в това е, че значително поевтинява процеса.

Освен това машините са способни да анализират изображения едновременно от няколко сайта, посочват учените от Рочестър. Засега няма информация кога новата технология ще навлезе в практиката.

Коментар