Грешки на работното място, макар и да изглеждат безобидни, могат да костват кариерата на служителите, устремени към корпоративни постове. Сайтът ITworld.com публикува списък с пет начина на поведение, които изрядните служители никога не бива да допускат.
1. Не изпращайте некоректни електронни писма
Деловата кореспонденция не е място за непристойни шеги и некоректни изказвания. Рискът е да не бъдете разбрани правилно и да развалите деловите си отношения.
2. Не обиждайте колегите
Ако вашият началник разбере, че сте злепоставили колега пред клиент на фирмата, очакват ви големи неприятности. Подобна издънка може да ви коства директно службата и да бъдете уволнени. При работа с клиенти, толерираното от началството поведение е демонстрацията на единство в екипа.
3. Не спорете с началника пред публика
Дори и когато коригирате вашия ръководител, ако той е допуснал явна грешка, например по време на презентация, не очаквайте той да ви благодари. Посочвайки грешката му публично, едва ли ще спечелите неговото уважение. По-скоро ще го поставите в глупаво положение и ще го ядосате. Може дори да ви потърси отговорност защо не сте забелязали грешката преди презентацията. Най-добре е да изчакате почивката и дискретно да му съобщите за допусната неточност, или пък да се опитате по време на презентацията да му подскажете с очи, че нещо не е наред.
4. Не се дръжте глупаво на корпоративни мероприятия
Известният консултант Дон Михалак съветва служителите по време на корпоративните събирания да не показват поведение, което не биха си позволили в офиса или при клиента. Освен това, не прекалявайте с яденето и пиенето по време на фирмените сбирки в степен, че да привлечете всички погледи към вас. По-добре си хапнете малко вкъщи, преди да отидете на банкета, за да не изглеждате прегладнели. Също така не затормозявайте колегите на масата с оплаквания колко е тежка работата и, че не се справяте, тъй като началството чува всичко.
5. Не рушете мостовете, когато напускате работа
Често служителите мечтаят за деня, в който, тръгвайки си от офиса, ще кажат всичко в очите на началството. Помислете добре преди да направите това. Много специалисти се насочиха към интернет по време на бума в дотком бизнеса от 90-те години, като напуснаха нелошо платените си и сигурни работни места. Последваха фалити и разочарования, но тези, които запазиха добри отношения с предишните си работодатели, бяха приети отново на своите позиции. Така че, когато напускате, бъдете максимално тактични и любезни към шефовете, като в никакъв случай не говорете за недостатъците на сегашната си работа, а само за предимствата на новата. Благодарете на началството искрено за съвместната работа.