С един от най-чаканите летни хитове – завръщането на “Индиана Джоунс” в четвъртата серия от едноименната поредица, който ще бъде по кината след по-малко от 3 седмици, всички предполагат, че продуцентът Стивън Спилбърг е на филмова вълна.
Да, ама не – в момента Спилбърг ентусиазирано обсъжда друга своя любима тема – видеоигрите, и в частност забавен пъзел, наречен Boom Blox. Това ще бъде първият му продукт от съвместната работа с Electronic Arts и той вече е наличен в магазините в САЩ за конзолата Wii на Nintendo.
Спилбърг, който е известен играч, твърди, че революционната конзола за видеоигри Wii го е вдъхновила от момента, в който се пробвал във виртуална игра на тенис по време на медийната и бизнес конференция E3 през 2006 г., по-рано известна като Изложението на електронните забавления.
“Изведнъж осъзнах, че има всякакви видове приложения на тази осезаема технология”, споделя Спилбърг пред usatoday.com.
Boom Blox, която съчетава построяване и събаряне на постройки със забележителни герои, беше “първата идея, която изникна в съзнанието ми”, допълва Спилбърг. Той черпел вдъхновение от семейството си (със седем деца) и отчита, че има огромна пропаст в собствената му къща между неговите любими игри и тези на децата.
“Исках нещо, което да съумява да събере членовете на семейството ми в една и съща стая, стоейки рамо до рамо”, разкрива Спилбърг. Като родител, той стриктно контролира игрите в къщата си. “Има игри, които са табу. И аз няма да ги разрешавам в къщата си. Не искам децата ми да казват: защо татко играе това, а ние не можем”.
Макар като филмов продуцент да е идеолог на едни от най-силните преживявания на големия и малкия екран, Спилбърг казва, че “някои игри са толкова прекалено агресивни и толкова необичайно интерактивни, че дори се плаша от тях. Няма да назовавам имена”.
Той вярва, че оценените с “M”, т.е. зрели игри, са много по-голямо изкушение за децата от класифицираните с “R” – или забранени за деца под 17-годишна възраст филми. “Децата ми няма да взимат забранени DVD-та и да си ги пускат. Но има нещо много завладяващо и различно при замисъла на играта, което я прави зряла и интересна за тях”, посочва Спилбърг.
Boom Blox не е първият опит на Спилбърг в създаването на игри. Като собственик на DreamWorks Interactive, който Electronic Arts в крайна сметка купи, той разработи няколко заглавия, включително бойната игра Medal of Honor.
Крайната му цел е да създаде “игри, които разказват приказки и увличат емоционално в ролите”. Спилбърг иска игрите, подобно на филмите, да “карат хората да се смеят или да плачат и да събуждат в тях всякакъв вид цветни емоции”.