Облачните технологии все още не са масово използвани от компаниите в България, затова тук те бележат висок ръст в сравнение със страните от Западна Европа, заяви Геза Матрай, ръководител „Продажби” за Централна и Югоизточна Европа в Salesforce.com.
Матрай направи оценка на ситуацията на пазара на облачни решения за региона и на българския пазар в частност по време на CRM форум, организиран тази седмица в София от Salesforce.com и Некст Консулт – риселър на водещата американска компания за SaaS услуги у нас.
Salesforce.com отчита приходи от 5-6 млрд. щатски долара и около 30-35% ръст годишно на пазара за облачни решения. Наблюдава се огромен ръст особено в региона на Югоизточна Европа, тъй като технологията е относително нова и хората имат интерес не само да се запознаят с нея, но и да я използват, посочиха от компанията.
„Ако сравняваме региона на Югоизточна Европа с Великобритания или Франция, виждаме, че там клауд технологията е водеща тенденция, а пазарите са относително по-наситени. Технологията в региона на Югоизточна Европа все още е в начален етап на навлизане, затова ръстът на пазара е по-голям, в сравнение с този в развитите страни”, допълни Матрай.
Ако за останалите пазари ръстът в сферата на облачните технологии е между 30 и 35 на сто, то за България този показател е около 70-75 процента, в сравнение с предходната година, уточни мениджърът.
В глобален мащаб, облачните технологии бележат най-бързи темпове на развитие в три региона. „Това са страните с развиващи се пазари в Латинска Америка, регионът на Югоизточна Европа и Средният Изток”, заяви Матрай. Очакванията на Salesforce.com за бизнеса в България през настоящата година са значително по-високи, отколкото през 2014 г.
„Миналата година в Некст Консулт започнахме да предлагаме облачни решения – това беше стартовият ни период, който бе свързан най-вече с обучение. Но тази година имаме основание да очакваме четирикратно увеличение на резултатите”, коментира Тошко Петков, партньор „Бизнес консултиране” в Некст Консулт.