Приходите от мобилни приложения ще достигнат 99 милиарда долара в световен мащаб през 2019 г., прогнозира анализаторската компания Juniper Research. Само през настоящата година потребителите ще свалят на своите смартфони и таблети общо 235 милиарда приложения.
Най-популярният онлайн магазин за мобилни приложения е Google Play Market, следван от китайския Baidu. Повечето програми са достъпни за сваляне безплатно, докато само 1% изискват плащане при сваляне, а все по-често плащането се извършва вътре от самите приложения.
В близките пет години игрите ще продължат да доминират като дял от съвкупните приходи от мобилни приложения. Наред с тях, сериозен ръст ще отбележат други категории приложения от рода на услуги за запознанства и навигация, както и електронни книги.
Все повече фенове на онлайн запознанствата ползват мобилни услуги, предимно от смартфони, отчита Juniper. Така например, във Великобритания в Топ 20 на най-популярните iOS приложения влизат четири за онлайн запознанства – Match.com, Zoosk, Tinder и Plenty of Fish.
Висока цена държат приложенията за навигация. При тях моделът „freemium” – сваляш безплатно, но плащащ за допълнителни функции – не сработва и повечето подобни услуги са достъпни за сваляне срещу суми от порядъка на 50 долара и повече. Анализаторите очакват постепенно при тези приложения да се наложи абонаментния модел.
На много хора ще им писне вече от прекаленото изобилие от ниско качествени “приложения” / “програмки” за еднократна употреба заедно с телефони, които след 12 месеца не са актуални.
След такова насищане на пазара до максимум – трябва да се очаква спад и дори крах.