65% от онлайн магазините правят под 50 000 лв. оборот

Маркетингът и рекламата са ключови за развитието на онлайн магазините, смята Георги Мирчев, създател на Summer Cart

Маркетингът и рекламата са ключови за развитието на онлайн магазините, смята Георги Мирчев – създател на Summer Cart

Близо две трети (65%) от онлайн магазините у нас се водят „малки”, т.е. правят под 50 000 лева оборот годишно. Причината за това е, че не инвестират в маркетинг и реклама, които са ключови за развитието им, заяви Георги Мирчев, създател на Summer Cart, по време на конгреса за онлайн търговия eCommCongress в Интер Ескпо Център – София.

По неговите думи, маркетинговият микс трябва да съдържа имейл маркетинг, „mouseflow”, SEO реклама и др. Ключови техники за по-високи продажби са бързата поръчка без регистрация, самото телефонно обслужване, промоциите за освобождаване от стара стока и зареждането на нова, безплатната доставка над определена сума, не един, а верига магазини – специализирани за съответните видове стоки и/или услуги.

Доверието на потребителите реално е най-големият маркетингов инструмент, с който разполагат онлайн търговците, заяви Василена Вълчанова – маркетинг мениджър Ozone.bg

Доверието на потребителите реално е най-големият маркетингов инструмент, с който разполагат онлайн търговците, заяви Василена Вълчанова – маркетинг мениджър на Ozone.bg

„Ако нямаме доверието на потребителя, можем да загубим над 70% от продажбите на онлайн магазина. 36% от тези хора изобщо нямат намерение да дадат лични данни и данни от кредитни карти, ако са загубили вашето доверие”, заяви Василена Вълчанова – маркетинг мениджър на Ozone.bg.

Според нея, доверието на потребителите реално е най-големият маркетингов инструмент, с който разполагат онлайн търговците. А за изграждането му те трябва да използват не само реклама и пиар, а да обърнат внимание и на обслужването на клиентите, на техническата сигурност за техните данни, на ясната и пълна информация за продуктите, на дизайна и структурата на онлайн магазина.

Всички участници в онлайн търговията трябва да са наясно с промените в ЗЕТ за „договора от разстояние”, посочи Иван Бъчваров – главен секретар на КЗП

Всички участници в онлайн търговията трябва да са наясно с промените в ЗЕТ за „договора от разстояние”, посочи Иван Бъчваров – главен секретар на КЗП

Много важни за всички участници в онлайн търговията са разясненията по промените в Закона за електронна търговия (ЗЕТ), посочи Иван Бъчваров – главен секретар на Комисия за защита на потребителите (КЗП). Тези промени за „договора от разстояние” са валидни от юли 2014 г. за целия ЕС – срокът за връщане на стоката е в рамките на 14 календарни дни, независимо откъде поръчва клиентът, а  търговецът също е длъжен да върне парите в рамките на 14 дни.

Все пак не за всички стоки и услуги потребителите могат да се възползват от тези промени – има подробен списък с онези, които са изключени от този договор, и търговците са длъжни да дадат предварително (преди сключването на договора) информация кои са те, подчерта Бъчваров.

В онлайн магазините трябва да има много ясна и точна информация за юридическото лице, което стои зад магазина; за характеристиките на стоките или услугите, които предлагат; за крайната цена, която трябва да заплати потребителят – без скрити такси и условия, допълни той.

Коментари по темата: „65% от онлайн магазините правят под 50 000 лв. оборот”

добавете коментар...

  1. :o)

    Електронните магазини са едно от най-лошите неща за нормалния начин търговия.
    Вече има 1045т0512350130413042130401240120 онлайн шопа, всеки може да си регистрира по 300 магазина и да продава едно и също с всички други, като постоянно подбива цените на другия с левче. Тва лично за мен е едно безумно нещо, защото истински бизнес не се развива с постоянно сваляне на цени и гащи. Тва е **** работа.
    Истинския бизнес трябва да дава някакво допълнително value и услуга.

    А в е-шопинга, понеже няма с какво друго да ги забележат, няма добавена стойност и цялата фирма електронен магазин се състои от “шефа” , който е и програмист и търговец и доставчик и склададжия и сервизен и бам по-ниски от другите цени.
    *** пълен.

  2. Ваньо

    Ама не ме грее, че едни мошеници алчни за пари искат електронни магазини да въртят.

    За България не му е дошло времето да се ползват електронни шопове.

Коментар