IBM „пренесе” руски театър в облака

Мариинският театър забавлява публики от всички възрасти в над 150 страни

Мариинският театър забавлява публики от всички възрасти в над 150 страни

Руският Мариински театър вече предава своите представления онлайн за всички зрители по света, благодарение на хибридния облак на IBM. Решението позволява на хората да гледат представленията на театъра на живо през таблет или други мобилни устройства, съобщиха от ИТ компанията.

Дебютирал с класиките „Лебедово езеро”, „Спящата красавица” и „Лешникотрошачката”, Мариинският театър забавлява публики от всички възрасти в над 150 страни с едни от най-добрите опери, балети и симфонии още от 1860 г., когато отваря врати. Сайтът Mariinsky.tv предлага архив на видеа по поръчка и има над 250 000 уникални посещения от цял свят.

„За да продължим да поддържаме развиваща се глобална общност от лоялни зрители на театъра, имахме нужда от мащабно, хибридно облачно решение, което може да отговори на стандартите за качество”, казва Еужен Барбашин, директор на ИТ отдела на Мариинския театър.

„Опитахме с различни конкуренти предложения като Amazon Web Services и Microsoft Azure, но зрителите ни все още имаха проблеми със „стрийм” услугата. Избрахме IBM Cloud, тъй като това решение отговори изцяло на нуждите ни от гледна точка на изпълнение и лесна употреба”, допълва Барбашин.

Преди да започне работа с IBM, театърът излъчва представления онлайн, използвайки собствени технологични решения. Оперите и балетите се записвали, монтирали и излъчвали на стотици зрители от собствен сървър.

За да развие своята аудитория, Мариинският театър търси ново и по-сигурно решение, за да доставя безпроблемно онлайн услугата си, както и да прояви гъвкавост при засилен интерес, което може да означава поддръжка на услугата и при хиляди на брой едновременни гледания онлайн.

С решението IBM Cloud, Мариинският театър вече може да се справя и с големи обеми натоварване. Благодарение на инфраструктура SoftLayer на IBM, театърът може да стриймва видео повторения и да намали забавянията и прекъсванията с до 30%. Така по-лесно могат да се управляват промените в броя на зрителите – особено около популярни изпълнения.

За клиенти като Мариинския театър, дигиталната трансформация изисква въвеждането на хибридно облачно решение, което комбинира публични и частни облачни елементи, като предоставя и гъвкавост в избирането и промяната на различните среди, информация и услуги, уточнява IBM.

Коментар