Световният пазар на „интернет на нещата” (IoT) ще нарасне с 19% през настоящата година, прогнозира IDC. Тласък ще дадат продажбите на цифрови рекламни и информационни панели, използвани в частност от магазините.
С термина „интернет на нещата” IDC обозначава множество взаимосвързани мрежи, състоящи се от еднозначно идентифицирани предмети, които на локално или глобално ниво могат да си взаимодействат самостоятелно един с друг по IP мрежи.
Екосистемата IoT включва мрежово оборудване, интелигентни системи, комуникационни услуги, технологии за интеграция на данни и различни софтуери.
През 2013 г. пазарът на IoT се оценява на 1,3 трилиона долара. IDC очаква в близките години този пазар да нараства с 13% годишно до 3,04 трлн. долара през 2020 г., а общият брой IoT устройства да достигне 30 млрд. броя.
Изследването на IDC обхваща 11 вертикални индустрии, вкл. търговия на дребно (ритейл), здравоопазване, траспорт, правителствен сектор и др. Анализаторите очакват сегментът на автомобилите с разширена функционалност – т.нар. свързани коли (Connected Car) – да нарасне само в САЩ с 34% тази година.
Това IoT си остава един термин на хартия, който ми се струва много далече от реалния живот.
Но някой ден ще ни “вменят” че имаме нужда и от това да 🙂