Мобилните приложения стават неизменна част от живота в „смартфонизираното” ни общество. Социални мрежи, новини, игри… зад всичко това стоят умовете на безброй разработчици. Но не всяко приложение вижда бял свят, не всяко успява да завладее и задържи потребителското внимание.
Апликации всякакви, но някои са лоши, други – добри, а трети – брилянтни. За да попадне дадено приложение в третата категория, са необходими много повече усилия от практическото реализиране на една интересна идея.
Софтуерните специалисти, които не биха се примирили с нищо по-малко от върховен успех, следва да се съобразяват с тенденциите в областта на мобилните приложения, за да разберат кое и още по-важното – как се възприема от днешната аудитория.
1. Връзка с Back-End системите
Това е не само желателно, но е и реална необходимост. Представете си, че пазарувате онлайн, но преди да заплатите артикулите в кошницата си, ви се наложи да излезете, съответно и да оставите стационарния си компютър или лаптопа. По пътя преминавате към мобилното приложение, но тогава осъзнавате, че то не разполага с кошница, количка или нещо подобно. И продуктът се превръща в напълно безполезна иконка на вашия дисплей.
Основната идея е, че мобилните приложения трябва да представляват пълен еквивалент на десктоп събратята си, да предлагат абсолютно същите функции. Освен това да бъдат свързани с тях чрез потребителски профил, който да се синхронизира на всички устройства.
2. Високо ниво на сигурност
Хората използват мобилните си телефони за различни неща – социализиране, развлечение, работа. И всички необходими за това приложения са разположени на едно място и имат достъп до една и съща чувствителна информация. А дали всяко от тях предоставя и необходимата защита на данните? Същевременно обаче никой потребител не би се зарадвал, ако приложението, което иска да използва, е с толкова високо ниво на сигурност, че не позволява свързване с обществения Wi-Fi. Така, че разковничето се крие в златната среда.
3. Достъп отвсякъде
Скорост и споделени файлове – какъв по-лесен начин за постигането им от Облака, Облака и пак Облака. Приложенията са безполезни, ако потребителите не разполагат с възможността да достигат, споделят и контролират информацията си от основната база данни. Затова и Облакът би могъл да улесни изключително много работата на разработчика.
4. Пълна мобилност…
Важен въпрос: дали даденото мобилно приложение замества абсолютно всяка функция на десктоп апликацията, или в някои случаи тя е единствената опция за потребителите? Представете си, че създадете приложение за редактиране на снимки, но то не разполага с възможността за подрязване на изображението. На секундата, в която на човек му се наложи да използва точно тази функция, но не може, потребителят ще деинсталира апликацията и ще си свали някоя от десетките други, които биха му свършили работа в конкретния случай. Така, че подценявайте нуждите на аудиторията си, а напротив – надценявайте ги, за да бъдете поне с крачка пред конкурентите.
5. …и дори повече (мобилност)
Днес хората очакват от смартфоните си да играят не само ролята на телефон и компютър, но и много повече. Смартфонът се превръща в естествено продължение на човешкото тяло. Ако разработите приложение за повикване на такси, то по-добре автоматично да определя местоположението на клиента, защото в противен случай бързо ще бъде изтрито. Приложението трябва да улеснява хората и да извършва възможно най-много действия вместо тях.
6. API за по-бърз прогрес
Мобилните приложения трябва винаги да бъдат в крак с последните технологии, да стартират на всеки смартфон, дори и новоизлязъл. Най-добрият начин за постигане на това е да използвате API. Това ще ви освободи от нуждата да се ровите сред тонове данни и да извличате информация от стари записи. А същевременно ще запазите и високото си ниво на сигурност. И всичко ще бъде в пъти по-бързо и по-ефективно.
7. Фирмени или потребителски приложения?
Единственият фактор за взимане на решение тук е колко пари бихте искали да спечелите. Ако се стремите към повече, то фирмените приложения са вашият избор. Причината е проста – обикновеният потребител рядко инвестира в приложения още повече когато разполага с безплатни еквиваленти. А бизнесът би заплатил всякакви суми, стига това да спомогне за успеха и развитието му.
8. Обслужване на потребностите
Едно от четири изтеглени приложения никога не се използват повторно. Може би, защото не се е оказало достатъчно полезно, може би, че не е било в крак с модерните иновации или защото разработчиците не отделят достатъчно време, за да актуализират интерфейса и функциите му. Първоначалната ви идея може да е добра, но изпълнението е още по-важно. Не пренебрегвайте никоя евентуална нужда на потребителите си. И не занемарявайте вече готовия си продукт.
9. Специализирани приложения
Често разработчиците започват да създават дадено приложение с ясна представа за профила на крайния потребител. Но постепенно добавят още и още функции и профилът се размива. А това само би объркало хората, които в последствие ще се опитат да го използват. Така че, ако създавате приложение за онлайн пазаруване, нека то бъде само и именно за това. А не да разполагате и с възможност за разчитане на баркодове, от което биха имали нужда продавачите, а не купувачите.
10. Представянето
За жалост, програмистите рядко обръщат внимание на други думи освен на тези в кода. А всъщност всяка една фраза в описанието на приложението би могла да спечели или да отблъсне даден потребител. Добре представеното съдържание е финалната, но и изключително значителна стъпка към бленувания успех.
Прекрасна статия – кратко, ясно и смислено
Все едно че чета хороскопа си.
Статията е уникална, много точно, пълно, сбито и ясно са обяснени цели дялове/етапи от разработката на едно мобилно приложение.
Много ясно че това е пълна идилия – реалното най-вече е рекламата да се записват хората на курсове в Софтуерния университет.
виждам че автора(ката) явно пише по успешни мобилни приложения от повечето мой колеги и мен , дори и от моите ученици.
Сериозно – бла бла бла е цялата статия , нищо общо с реалноста