Проучване за пазара на труда, поведено от Boston Consulting Group и Recruit Works Institute, стигна до парадоксален извод: прогресът в технологиите за наемане на хора води както до намаляване, така и до увеличаване на времето за търсене на работа.
Главните канали за търсене на работа са комерсиалните (сайтове, печатни издания, служби за временна и постоянна заетост, програми за професионално обучение), правителствените, преките (с работодателя) и референтните (приятели, семейства и пр.).
Около 40% от търсещите работа използват един канал, а 25% разчитат на два канала, установява проучването. Над половината (55%) от анкетираните търсят нова работа в интернет, 36% – в печатните издания, 33% – в референтните канали, 24% – пряко от работодателите, 20% – в социалните служби 17% – от агенции за подбор на персонал.
Една трета (33%) определят интернет като най-ефективният канал за търсене на работа, 19% посочват референтните канали, 12% – преките контакти с работодателя, 10% – печатните издания и само 5% признават ефективността на социалните служби.
Според авторите на доклада, прогресът в сферата на технологиите за наемане води както до увеличаване, така и до намаляване на времето за търсене на работа. От една страна, обявите в интернет позволяват на работодателите да обхванат по-широка целева аудитория с един клик, а от друга – търсещите работа могат да се абонират за новите обяви и да изразходват повече време, отколкото ако периодично проверяват наличните позиции.