Китай извърши първото пробно пускане на собствена линия за маглев (магнитна левитация) влакове, които използват технология с въздушна възглавница, съобщи агенция Синхуа.
Маглев влакът ще се движи по средноскоростна линия с дължина 18,55 км между централната жп гара и летището в град Чанша, провинция Хунан. Пътуването отнема 10 минути, с една междинна спирка.
Влакът е дълъг 48 метра, превозва 363 души в три вагона и развива максимална скорост 100 километра в час.
Един километър от новата високотехнологична линия струва около 30 милиона долара. Твърди се, че маглев линията е много икономична по отношение на строителството и експлоатационните разходи.
По-рано в Шанхай заработи първата в света комерсиална жп линия с въздушна възглавница. Тя свързва станцията на метрото с международното летище Пудун и изминава разстояние от 30 км приблизително за 7 минути и 20 секунди при скорост около 250 км в час.
Линията бе построена от немската компания Transrapid в периода 2001-2003 г. и въведена в експлоатация от 1 януари 2004 г.
В допълнение към казаното от Blah : освен в ” разминаване в технологиите ” автора вероятно е копирал невярно и средната скорост на маглев- това са високоскоростни линии и няма почти никаква идея да се ползват за къси разстояния и до 100 км/ч. Тази скорост спокойно може да се постигне и с обикновена електричка,която струва около 100 пъти по-евтино.
“…линия за маглев (магнитна левитация) влакове, които използват технология с въздушна възглавница…” – и няколко неврона умряха с много мъки!
Каква въздушна възглавница, какви 5 лева?!?!