Традиционните услуги за мобилни комуникации отпадат на фона на нарастващата популярност на социалните мрежи и месинджърите, потвърждава изследване на Deloitte.
Така например, в развитите страни тази година над една четвърт (26%) от потребителите на смартфони ще звънят и изпращат SMS/MMS по-рядко от един път в седмицата.
Вместо това потребителите ще обменят съобщения през месинджъри, а за гласова връзка ще използват специализирани приложения. Докато през 2011 г. делът на тези потребители е бил 11%, през 2015-та те вече са 22%.
Същевременно обаче нараства продължителността на разговорите в мобилните мрежи – с 20% в периода от 2012 до 2015 г., сочи докладът на Deloitte.
Анализаторите обясняват този факт с поевтиняването на гласовия трафик, появата на пакетни тарифи с предплатен лимит и доминацията на мобилните телефони над стационарните.
Друга интересна тенденция е, че потребителите на смартфони изразходват за негласови услуги повече време, отколкото за разговори, сочи проучването сред мобилните абонати в развитите страни.