Започва бумът на виртуалната реалност

През настоящата година VR пазарът ще се доминира от устройства във вид на маски (шлемове) - от рода на Oculus Rift

През настоящата година VR пазарът ще се доминира от устройства във вид на маски (шлемове) – от рода на Oculus Rift

Стремителен ръст на пазара за виртуална реалност (VR) очакват анализаторите от Gartner в близките години. Продажбите на VR устройства ще се увеличат от 140 хил. броя през 2015 г. до 1,43 млн. през настоящата година, а през 2017 ще възлязат на 6,3 млн. броя.

Същевременно обаче, въпреки оптимистичната прогноза, анализаторите не очакват взривен ръст на VR устройствата, подобен на този при смартфоните.

През настоящата година пазарът ще се доминира от устройства във вид на маски (шлемове) – от рода на Oculus Rift с цена близо 600 долара. Очаква се през 2017 г. да се появят много нови модели във вид на очила и шлемове.

Oculus Rift пренася потребителя в един виртуален свят, създаден изцяло от компютрите. В бъдеще популярност ще придобият устройства с технологии за смесена реалност, в която виртуалните обекти се наслагват върху реални обекти от окръжаващата среда – ярък пример за подобно устройство е Microsoft HoloLens.

Интерес към VR технологиите проявяват много от водещите ИТ корпорации. Не толкова известната Magic Leap пък разработва тайнствено устройство с допълнена реалност и привлече инвестиция от 800 млн. долара от големи инвеститори, без още да е създала продукт.

В момента главните сфери на приложение на VR устройствата са развлеченията и компютърните игри. Но към 2018 г. около четвърт от тези устройства ще се използват за професионална дейност, вкл. обучение на персонал, моделиране на ситуации, диагностика и отстраняване на повреди в оборудването, прогнозира Gartner.

Коментари по темата: „Започва бумът на виртуалната реалност”

добавете коментар...

  1. Ванката

    Ивак, както обикновено – чукча писател, чукча не читател. Първо прочети малко преди да пишеш глупости…. Продуктите са вече факт. Бетите са вече в автомобилните шоу румове. “Сядаш” в автомобила и си го конфигурираш така както ще бъде и истинският с фото реалистично изображение. Същото се отнася за интериорния дизайн там също го има. Няма да споменавам, че има вече учебни центрове за автомобилни инженери и техници, които ги използват- пълно 3D на автомобил до най – малкото болтче и чрез software сменяш колянов вал например:). Медицината използва подобни технологии за операции от дистанция не от вчера. За часовниците ще бъдеш изненадан за какво се използват в медицината, авиацията….и в ежедневието дори.
    Ама първо да излезем от българската реалност и едва тогава ще можем да си представим приложението на новите технологиите.

  2. Ивак

    Абсолютна маркетингова шумотевица. Бум бум … с недоразвити и примитивни технологии, които все още са много далеч от идеята за истинска виртуална реалност и освен това са увреждащи очите.

    Същата работа като с тези тукмаци смарт часовници неудобни и безсмислени, обемисти и тъпи.

Коментар