От 2 януари 2017 година Google ще прекрати показването на Flash реклами в мрежите Google Display Network и DoubleClick Digital Marketing, съобщи интернет компанията. Притежателите на акаунти в тези мрежи ще бъдат лишени от възможността да качват флаш съдържание от 30 юни 2016 г.
Мрежата Google Display Network включва услугата AdWords, която позволява показване на реклами в резултатите от търсене и в партньорски сайтове. DoubleClick Digital Marketing пък беше придобита от Google заедно с други активи от компанията DoubleClick през 2007 г. за сумата от $3,1 млрд.
Двете рекламни мрежи са едни от най-големите в света. Google пояснява, че отказът от Flash ще направи сърфирането по-комфортно на устройства от различен тип за по-голям брой потребители. Компанията се надява, че нейните клиенти ще могат в указаните срокове да преформатират своите реклами във формат HTML5.
През януари миналата година Google загърби Flash в своя, най-популярен в света, видеопортал YouTube, където по подразбиране вече се използва HTML5 плейър. По-късно компанията започна самостоятелно да преобразува Flash в HTML5 и в своите рекламни мрежи.
Неотдавна Adobe, разработчикът на Flash, пусна ново настолно приложение Animate CC, което е предназначено да замени Flash, като позволи на потребителите да създават аналогично интерактивно съдържание на базата на HTML5.