Силите, които причиниха драстичен спад в продажбите на РС, нямат същото влияние върху пазара на работни станции, сочи анализ на Jon Peddie Research (JPR) за четвъртото тримесечие на 2015 г.
Докато продажбите на РС намаляха с двуцифрен резултат, спадът при работните станции е само 0,8% спрямо четвъртото тримесечие на 2014 г. В абсолютно изражение, в периода октомври-декември са доставени 1,04 млн. работни станции, като този обем се запазва вече няколко години подред.
Анализаторите обясняват устойчивостта на пазара за работни станции с това, че потребителите търсят максимална производителност и затова постоянно обновяват техниката си. В същото време, на РС пазара няма подобен стимул за обновяване, тъй като компютри на по няколко години удовлетворяват потребителите.
Лидер при работните станции е HP с пазарен дял от 39% в разглеждания период. На второ място е друг американски производител – Dell с 34% от пазара. Следват Lenovo (15%) и Fujitsu (3%), а останалите производители имат сумарен дял от 10%.