Персонален асистент Watson става част от платформата за социална е-поща Verse на IBM. Когнитивната технология ще дава съвети, ще организира срещи и ще автоматизира голяма част от работата на служителите.
Така например, вместо да пишем имейли на няколко колеги за организиране на среща по дадена тема, можем да се обърнем за тази цел към Watson. Асистентът ще свърши цялата работа вместо нас, като се „разходи” из имейлите, анализира съдържанието и покани подходящите хора на среща, поясни Мирослав Долапчиев, управляващ съдружник в Ай Би Ес България, на днешната конференция IBM Connect 2016 в София.
Свикнали сме да работим с електронната поща хронологично. Watson променя този стереотип. Благодарение на неговата намеса, съобщенията се приоретизират по самото им съдържание – Watson ги прочита, анализира и позиционира по степен на важност.
Интелигентният асистент на IBM освен това дава препоръки и предложения по задачите, на базата на информация от календара. Например, Watson може да ни помогне да изберем в коя от планирани по едно и също време срещи на екипите да участваме, като отчита множество фактори.
Когнитивната технология притежава също способност да анализира тона на текста в имейлите, макар и само на английски език към момента. След анализа, Watson предлага да заменим някои думи, които той счита за неуместни. В близко време софтуерът вероятно ще се научи да предлага по-адекватна алтернатива на цялото съдържание на имейла.
Друг акцент в развитието на Verse е офлайн поддръжката на пълноценен имейл клиент, въпреки че социалната е-поща на IBM е уеб-базирана. В допълнение, Verse и платформата Connections ще имат обща страница, за да се вижда цялата информация от едно място. Ускорено е също така търсенето, а с помощта на нов инструмент ICAA всяко Notes приложение може да се отвори директно в уеб браузъра.
В 99% от случаите, ще се ставаме за смях.