Спад и на пазара за тънки клиенти

Тънките клиенти са бездискови системи за достъп до данни и ресурси на централен сървър

Тънките клиенти са бездискови системи за достъп до данни и ресурси на централен сървър

Световният пазар на тънки клиенти приключи със сериозен спад 2015-та година. Продажбите са намалели с близо 7%, сочи доклад на IDC.

Общо 5,08 милиона тънки клиенти и терминални клиентски станции са доставени на пазара през миналата година – това е с 6,9% по-малко, спрямо предходната година. Спадът се обяснява с отлагането на много проекти или намаляването на обема им, в резултат на макроикономически проблеми.

Същевременно, повишава се осведомеността за виртуалните РС и IDC вижда по-добри перспективи на пазара, предвид и намерението на много компании да се откажат от Windows 7.

Тънките клиенти представляват бездискови системи, които се използват като инструменти за достъп до информация и изчислителни ресурси в централен сървър. Т.нар. нулеви клиенти (устройства без операционна система) държат четвърт от пазара на тънки клиенти.

Най-голям производител на корпоративни тънки клиенти е Dell с пазарен дял от 25,6% през 2015 г., спрямо 27,7% през 2014. Американската компания е продала 1,3 млн. устройства през миналата година.

На второ място е HP, която e пласирала 1,27 млн. тънки клиента през 2015 г., бележейки спад от 15% на годишна база. Пазарният дял на компанията от Пало Алто е намалял от 27,4% до 25%.

В топ 5 попадат NComputing (10,2%), Centerm (9%) и Igel (4,8%). Най-високи темпове на ръст постига Centerm, благодарение на редица големи проекти в китайския финансов сектор.

Коментар