След пет години продажбите на таблети ще намалеят до 140 милиона броя, прогнозира анализаторската компания ABI Research. Тенденцията на спад през последните две години ще се запази до 2021 г.
Търсенето на таблети в развитите държави намалява по редица причини. На първо място, имаме пренасищане на пазара. Второ, потребителите не бързат да се избавят от вече придобитите таблети и да ги заменят с нови модели.
Трето, хибридните устройства стават все по-популярни, за сметка на обикновените таблети. И накрая, много задачи, които по-рано се изпълняваха на таблети, сега се изпълняват на смартфони с големи екрани, т.нар. фаблети.
Докато през 2015 г. на пазара бяха доставени 207 млн. таблета, то след пет години – през 2021-а – продажбите ще намалеят до 140 млн. броя. 57% от марковите таблети ще се продават в развиващите се страни, докато през миналата година 67% от доставките бяха за развитите пазари.