TechNews.bg
Водещи новиниНовиниТехнологии

Airbus и Siemens създават хибриден двигател

Airbus ще пусна самолет с хибриден двигател, разработен съвместно със Siemens, към 2030 г.
Airbus ще пуснe самолет с хибриден двигател, разработен съвместно със Siemens, към 2030 г.

Авиокомпанията Airbus подписа договор със Siemens, в рамките на който ще бъдат разработвани хибридни/електрически задвижващи системи за малки самолети.

Двете компании са амбицирани да пуснат първия хибриден самолет през 2030 г. Първоначално, той ще може да превозва до 100 души.


Airbus и Siemens ще разработят съвместно прототипи на различни хибридни двигатели с мощност от няколкостотин киловата до 10 и повече мегавата.

[related-posts]

Подобни двигатели ще се използват в малки самолети, вертолети и безпилотни летателни апарати.


Проектът на Airbus и Siemens не е първият по рода си в отрасъла. Опити за създаване на хибридни или електрически двигатели правят и други компании, но повечето разработки са на ниво концепция.

още от категорията

Какъв е шансът самолет да бъде ударен от космически отломки?

TechNews.bg

Продават правителствения „Фалкон” на търг с явно наддаване

TechNews.bg

Европейски технологични гиганти сформират космически алианс

TechNews.bg

Какво правят възможно технологиите на FAULHABER

TechNews.bg

Задвижващи системи: еволюцията

TechNews.bg

Дефицит на гайки и болтове в авиационната индустрия

TechNews.bg

3 коментара

:o) 11/04/2016 at 09:36

Всичко зависи от типа на батериите които ще се ползват.
Ако на летището докато чака го заредят с некви стотици мегавати…какво извънградско, какви 5 лева. Ще си лети като пич, само да не му замръзнат перките като трябва да припали после 🙂

Отговор
До Anonymous 10/04/2016 05:34 11/04/2016 at 08:10

Ми кажи им на Airbus и Siemens – те явно не ги знаят тез нещица?

Отговор
Anonymous 10/04/2016 at 05:34

Хибридните двигатели имат сериозно предимства в режимми на работа, които имат чести старт/стоп ситуации(работа с честа промяна на оборотите и изходната мощност на двигателя). Самолетните двигатели нямат такива режими. При тях хибридният двигател, включващ батерии, няма никакви предимства. Само недостатъци. Поне на тоя етап от развитието на батериите. Основното предимство на хибридите е, че разхода в градски условия е почти равен на разхода по магистрала. Самолета кара само извънградско. Освен по време на излитане и кацане, които по принцип представляват под 3% от времето на полета.

Отговор

Leave a Reply to Anonymous