Пазарът на бизнес ноутбуци се връща към растеж

Новите технологии като Windows 10 и процесорите Skylake, както и еволюцията на форм-факторите водят до преразпределение на пазарните дялове на РС играчите

Новите технологии като Windows 10 и процесорите Skylake, както и еволюцията на форм-факторите водят до преразпределение на пазарните дялове на РС играчите

Продажбите на РС (лаптопи и десктопи) в Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) възлизат на 17,2 милиона броя през първото тримесечие на 2016 г., което е спад от 14,6% спрямо същия период на предходната година, сочи нов доклад на IDC. Има обаче сериозни различия между различните сегменти от пазара.

Докато продажбите на потребителски РС намаляват на фона на силния пазар преди една година, който беше повлиян от Bing промоцията на Microsoft, то сегментът на бизнес ноутбуците (или комерсиалните ноутбуци по терминологията на IDC) расте в регионите на Западна Европа, Централна и Източна Европа.

Негативно влияние върху пазара оказват валутните курсове, цените на петрола и макро-икономическите показатели, сочи анализът на IDC. Същевременно, новите технологии като Windows 10 и процесорите Skylake, както и еволюцията на форм-факторите предвид мобилната тенденция водят до преразпределение на пазарните дялове на водещите играчи.

Основният печеливш е HP, но Asus и Dell също надвишават средното ниво на пазара. Силни резултати в топ 10 постигат Apple и Fujitsu. Топ 3 доставчици – HP, Lenovo и Dell – контролират 56,3% от пазара през първото тримесечие на годината.

HP държи 24,9% в ЕМЕА, като постига силни резултати при бизнес ноутбуците. Lenovo пък запазва лидерската си позиция в потребителския сегмент. Dell си връща третото място, благодарение на ръст в бизнес сегмента.

Челната петица допълват тайванските производители Asus и Acer. На шесто място е Apple, следвана от японските  конкуренти Fujitsu и Toshiba. Останалите две места заемат MSI и Wortmann.

В частност, пазарът на РС в България, Румъния, Словакия и Чехия бележи сериозен спад през тримесечието, спрямо същия период на миналата година, най-вече заради Microsoft Bing кампанията в началото на 2015 г., която наводни пазара с евтини Windows компютри.

Коментар