Продажбите на таблети намаляха значително през първото тримесечие на годината, като особено чувствителен е спадът при iPad, сочи анализ на Digitimes Research.
Като цяло, на пазара са доставени около 44,89 млн. броя таблети в периода януари-март 2016 г., което е с 31,3% по-малко спрямо предходното тримесечие и с 12,1% под резултата за същия период на миналата година.
Най-силно засегната е Apple – продажбите на водещия таблет iPad са намалели с 36,6% и възлизат на 10,2 млн. броя през тримесечието. Устройствата на останалите брандове следат съдбата на iPad, бележейки спад от 36,5% до 18,4 млн. броя, докато при неизвестните производители намалението е с 19,7% до 16,3 млн. броя.
Apple, разбира се, остава най-голям бранд при таблетите с пазарен дял от 22,7%. На второ място е Samsung с 13,8%, а трети – Lenovo с 4,8%. Топ 5 допълват Amazon (4,5%) и Huawei (4,3%). В челната десетка място намират още Asus (2,7%), LG (1,9%), TCL (1,8%), Microsoft (1,6%) и Acer (1,4%).
Най-голям производител на таблети е тайванската компания Foxconn, от заводите на която са излезли 64% от всички подобни устройства през първото тримесечие на 2016 г.
Що се отнася до размерите, най-продавани са 7-инчовите таблети, на които се падат 28,8% от пазара. На второ място с дял от 28,7% са устройствата с диагонал 9-10 инча, а след тях се нареждат таблетите в категорията 7-9 инча с 15% от продажбите.
докато при неизвестните производители намалението е с 19,7% до 16,3 млн. броя.
аpple продавало 10,2 мил бр което е 22,7% от пазара.
значи 16,3 мил бр са 36% от пазара.
59,5%+36% = 95,5%
Продажбите в проценти:
22,7%+13,8%+4,8%+4,5%+4,3%+2,7%+1,9%+1,8%+1,6%+1,4%===59.5%
А на кой са останалите 40,5%?