Google стана най-скъпият бранд в света

Брандът на Google е най-скъпият в света с оценка от близо 230 милиарда долара

Брандът на Google е най-скъпият в света с оценка от близо 230 милиарда долара

Google оглави ежегодната класация на Millward Brown за най-скъп бранд в света с оценка от близо $230 млрд., като измества Apple, а на трета позиция е Microsoft, както и през миналата година.

Стойността на бранда Google е поскъпнала за една година с 32% до $229,2 млрд. В същото време Apple поевтинява с 8% до $228,5 млрд., а при Microsoft се наблюдава поскъпване с 5% до $121,8 млрд.

Освен трите ИТ гиганта в челната десятка попадат още американският телеком AT&T, Facebook, Visa, Amazon, Verizon, McDonalds и IBM. Като цяло, за една година стойността на най-скъпите 100 бранда e нараснала незначително – с около 3%, но за последните десет години поскъпването е със 136% и в момента водещите 100 бранда се оценяват общо на $3,4 трлн.

При съставяне на рейтинга Millward Brown оценява финансовата стойност на компаниите, нематериалните активи и възприемането на бранда от страна на потребителите. Изследването обхваща три милиона потребители и над 100 хиляди бранда от 50 държави.

Подобен рейтинг изготвя и сп. Forbes, като според последното издание Apple е най-скъпият бранд, следван от Google и Microsoft. Скоро след публикуването обаче Google изпревари Apple, в резултат на поевтиняването на акциите на производителя на iPhone.

Коментари по темата: „Google стана най-скъпият бранд в света”

добавете коментар...

  1. ха

    Е има още какво да се желае:
    … Като цяло, за еднА година стойността на най-скъпите 100 бранда Са нарасналИ незначително – с около 3% …

  2. Пламен

    Благодаря за бързата поправка

  3. Пламен

    Защо тази статия е на някакъв шибан не-български език ?!

Коментар