Тегленето на филми от интернет се приема превратно във Франция. Анализ във Variety се фокусира над изследване, което обяснява колко голям проблем е станало това занимание.
В по-голяма конкретика, проучването показва, че изтеглянията на филми от интернет “достигат нивата на продажби в кината”. Французите броят всяко изтеглено филмче като пропусната продажба, което не е съвсем вярно, пише techdirt.com.
Нещо повече, хората, които застават зад изследването (поддръжници на предубедено озаглавената Асоциация срещу аудио-визуалното пиратство – Association Against Audiovisual Piracy), изглежда напълно пропускат най-очевидната позиция за своя доклад: че кражбата на филми няма ключово влияние върху продажбата на билети. В крайна сметка, собственото им изследване показва, че най-популярните филми, билети за които се продават на гишетата в кината във Франция, са и най-теглени в интернет.
Ако наистина тегленето от интернет вредеше на продажбите в кината, тогава това трябваше да означава, че повечето от пиратски изтеглените филми ще страдат от по-ниска посещаемост. Точно обратното, повечето изтегляния на даден филм в интeрнeт показват само по-голям интерес към кинопродукцията, което не се отразява на продажбите на билети в киносалоните.
Един от коментарите под статията подкрепя теорията, че ходенето на кино е социален опит и това никога няма да се промени, независимо колко добро е краденото копие на домашния компютър или колко висококачествена система за домашно кино имате вкъщи.
Друг от коментаторите също подкрепя тезата, че ако даден филм си струва да се гледа, то най-доброто изживяване е от големия екран. Според него, статистиките сочат, че продажбите на билети в кината не са засегнати от “краденето” на видео. Хората все още посещават киносалоните, за да гледат някой страхотен филм, защото гледането на “тъмна, отвратителна и с ниска разделителна способност версия на домашното копие просто не става”.