Microsoft продаде част от активите си в Китай

Въпреки продажбата на своя компания в Китай, Microsoft уверява, че този пазар остава стратегически важен за нея

Въпреки продажбата на своя компания в Китай, Microsoft уверява, че местният пазар остава стратегически важен за нея

Компания на Microsoft в Китай преминава в ръцете на местни инвеститори. Сделката касае съдбата на портала MSN China, който преди три месеца беше нарочен за затваряне от Microsoft.

Уол Стрийт Джърнъл съобщава, че Microsoft е сключила споразумение с китайската XiChuang Technology, което предполага продажба на компанията Microsoft Online Network Communications Technology, собственик на MSN China. Финансови параметри на сделката не се разкриват.

Начело на XiChuang Technology е Андерсон Лиу, бивш шеф на Microsoft Online. Проектът MSN China стартира през 2005 г., като предлага редица услуги от рода на търсене, месинджър и платформа за микроблогове.

През май т.г. Microsoft обяви намерението си да затвори портала, но сега компанията се ориентира към тясно партньорство с XiChuang Technology в областта на рекламата, търсенето и управлението на портала MSN China, което ще осигури безпроблемно прехвърляне на активите.

Същевременно, Microsoft подчертава, че Китай остава стратегически пазар за компанията и тя ще продължи да инвестира в страната.

Коментар