Всички корпоративни и облачни услуги за бизнеса на Google вече функционират под един бранд – Google Cloud, съобщи по-рано тази седмица интернет гигантът.
Google Cloud вече обхваща продукти и услуги като Google for Work, Google Cloud Platform и Google Enterprise, решения за корпоративна мобилност (Enterprise Mobility), инструменти за анализ на данни, всички облачни услуги, мобилни компютри с Chrome OS и Android смартфони за бизнеса.
Първоначално, идеята на компанията е била да нарече всичко това Google Enterprise. Впоследствие обаче е избран брандът Google Cloud, който подчертава важността на облачните технологии в стратегията на интернет компанията.
В рамките на мащабното ребрандиране е преименуван корпоративния пакет Google Apps for Work, който включва услугите Gmail, Docs, Drive, Calendar, Hangouts, Maps for Work, Search for Work, Sheets и Slides. Пакетът вече се нарича G Suite.
Google се конкурира на пазара за облачни услуги с компании като Amazon и Microsoft. По данни на Forrester Research, през 2016 г. приходите на Google от продажба на облачни решения ще достигнат 3,9 млрд. долара, докато Amazon и Microsoft ще заработят съответно 10,8 млрд и 10,1 млрд. долара.
Според анализ на Synergy Research, Google заема четвърто място по приходи от клауд услуги за изграждане на публични и частни облаци. Компанията се нарежда след Amazon Web Services (с пазарен дял 31%), Microsoft Azure (9%) и IBM (7%).
Същевременно, в последните месеци облачната платформа на Google привлече няколко големи клиенти. Сред тях са музикалната услуга Spotify и търговската мрежа за продажба на инструменти за ремонт и строителни материали Home Depot.