Онлайн общуването ни прави дебели

Дигиталните ни навици променят начина на живот и то не непременно в положителна насока, доказа фирма.

Веригата супермаркети Somerfield във Великобритания, която предлага и доставка по домовете, си направила труда да анкетира активни интернет потребители за привичките им на хранене.

Всеки трети от проучването е качил средно 3,5 кг през последните 3 месеца, установила анкетата. Но ето истинският шок – породен от индустрията на социалните мрежи, както смятат от Somerfield. Половината от запитаните признават, че по-скоро биха хапнали останалите от закуската мазнини, като пържен бекон, яйца и боб, отколкото да пропуснат да проверят статуса на приятелите си.

Най-активният период за сърфиране из общностите – между 18 и 21 часа е и времето, през което хората най-накрая хапват солидно. Прекарвайки времето пред компютъра обаче, вероятността погълнатата храна да е прецизно подбрана и сдъвкана (за по-добро храносмилане), е нищожна. Всъщност участниците не посочили директно мазнините, а екипът ги помолил да изберат между обичайната за една вечеря храна и това да се хранят, прекарвайки вечерта във Facebook.

Още по-плашещ е фактът, че 75% от потребителите казват, че им е трудно да се откъснат от своите компютри, след като веднъж са били съблазнени от посланията във Facebook, MySpace и други компании, създадени в открито партньорство с производителите на нездравословни храни.

Остава ни да се надяваме, че онлайн супермаркетите, в които има нещо повече от шоколад, чипс и енергийни напитки, ще набират популярност, коментират авторите на изследването.

Голяма част от аудиторията, която кисне в социалните мрежи, за да комуникира онлайн, е съставена от младежи и подрастващи. Млади хора, чиито хранителни навици още се изграждат, нищо че в профилите им във Facebook присъстват по 1000 и повече приятели.

Коментар