Мобилното видео отнема дял от телевизията

Времето, прекарано в гледане на телевизия и видео от мобилни устройства на седмична база, е нараснало с 85% в периода 2010-2016 г

Времето, прекарано в гледане на телевизия и видео от мобилни устройства, на седмична база е нараснало с 85% в периода 2010-2016 г

Гледането на видео на мобилни устройства и телевизия по заявка рязко нараства през последните седем години, но намирането на съдържание остава огромно разочарование за потребителите, сочи нов доклад на Ericsson.

Средното време за гледане на съдържание през мобилни устройства е нараснало с над 200 часа годишно от 2012 г. насам, увеличавайки общото време за гледане на видео и телевизия с още 1,5 часа на седмица.

Скокът в гледането на видео от мобилни устройства се компенсира с намаляване на гледането през „фиксиран екран” (телевизор или десктоп компютър) от 2,5 часа на седмица, въпреки че „апетитът” за телевизия и видео не отслабва.

Времето, прекарано в гледане на телевизия и видео от мобилни устройства, на седмична база е нараснало с 85% в периода 2010-2016 г., а гледането през „фиксиран екран” регистрира спад от 14% за същия период. 40% от потребителите в световен мащаб са „силно заинтересовани” от план за мобилен пренос на данни, който включва неограничен видео стрийминг.

Основен проблем, който докладът изтъква, е ниската удовлетвореност на потребителите, когато става въпрос за намиране на видео съдържание. 44% от потребителите в САЩ споделят, че не могат да открият какво да гледат по линейната телевизия на дневна база.

За сметка на това, американските потребители прекарват 45% повече време, избирайки какво да гледат на услугите за VOD, отколкото по телевизията. Общото време за гледане на съдържание по заявка – като излъчвани телевизионни сериали, филми и други програми – се е увеличило с 50% от 2010 г. насам.

40% от анкетираните заявяват, че гледат YouTube ежедневно, а 10% от потребителите казват, че гледат YouTube повече от три часа на ден, сочат резултатите от проучването.

„Виждаме как потребителите все по-често и по-силно желаят безпроблемен достъп до висококачествено телевизионно и видео съдържание – при всички услуги и на всякакви устройства. За потребителите като цяло, както и за поколението на новото хилядолетие в частност, възможността да гледат съдържание на смартфона си е от ключово значение. Те не само искат споделеното, социално телевизионно изживяване, но също така очакват и гъвкавостта на предлаганите медийни услуги по заявка”, коментира Зейнеп Ахмет, старши съветник в Ericsson ConsumerLab.

Коментар