
Следващото поколение течнокристални дисплеи (LCD) няма да отстъпват по качество на екраните с органични светодиоди (OLED), благодарение на нова IPS матрица, разработена от Panasonic.
LCD дисплеят на японската компания има контраст 1 000 000:1 – характеристика, която го прави силно конкурентен на скъпите OLED екрани. Новата технология обещава сериозно подобрение спрямо масово използваните в момента LCD панели, които имат контраст около 1800:1, отбелязва TheVerge.
Откакто плазмените телевизори отидоха в небитието, най-доброто качество се асоциира с OLED екраните. Въпреки, че традиционните LCD панели с подсветка са по-евтини и по-прости за производство, техният коефициент на контраст е по-лош, а черният цвят не толкова дълбок както при OLED дисплеите. Panasonic се надява да реши тези проблеми с новата си технология.
Разликата в качеството на изображението между двата типа екрани е обусловена от фундаменталните технологии на OLED, в сравнение с течнокристалните панели. OLED технологията осветява в даден момент само местата от дисплея, в които има изображения за показване. Освен това OLED е известна със своя дълбок, натурален черен цвят.
LCD технологията, от друга страна, използва подсветка, която осветява всички клетки на дисплея наведнъж. Ако се увеличи подсветката, за да се получи по-ярко изображение, дисплеят ще започне да избледнява, докато намаляването на интензивността на задната подсветка осигурява по-добри оттенъци на черния цвят, но за сметка на яснотата и яркостта.
Новата технология на Panasonic използва модулиращи светлината течнокристални клетки. Те могат да управляват светлината във всяка точка, което предполага, че подобен дисплей ще има същите предимства като OLED.
[related-posts]
Чрез регулиране на количеството светлина, което преминава през дисплея, технологията осигурява както ярки бели, така и тъмни черни цветове, конкурентни на картината от OLED, с коефициент на контраст 1 000 000:1, което е съотношението между най-яркия бял и най-тъмния черен цвят.
Малко вероятно е обаче новият тип LCD екран да се появи скоро в телевизорите, тъй като Panasonic обяви в началото на годината, че се оттегля от потребителския ТВ пазар. По-скоро новите екрани ще се използват в медицината и бизнес автоматизацията.
Японската компания обещава да пусне пробни образци на иновативния LCD дисплей през януари 2017 г. Но дори и да не се появи в потребителски устройства, технологията може да допринесе за подобряване на качеството на масовите LCD екрани в бъдеще, ако изпитанията през следващата година минат успешно.

1 коментар
жалко за PANASONIC, бяха ми фаворит при телевизорите.