AMD: Правим сериозен пробив в графиката с Vega

С нов GPU дизайн AMD ще премахне много от традиционни ограничения в игрите, професионалната графика и анализа на големи обеми данни

С нов GPU дизайн AMD ще премахне много от традиционни ограничения в игрите, професионалната графика и анализа на големи обеми данни

AMD разкри подробности за архитектурата на своите бъдещи графични карти – Vega, проектирана за възможно най-голямо работно натоварване.

Създадена като концепция и изпълнена за период от повече от 5 години, Vega архитектурата осигурява нови възможности в РС игрите, професионалното проектиране и анализа на данни, в сравнение с традиционните GPU архитектури, които не успяват да се справят ефективно в тези аспекти.

Работните товари с интензивна обработка на данни са новите нормални приложения и паралелната природа на GPU пасва идеално за реализиране на съответните изчислителни среди. Работата с огромни обеми данни обаче изисква бърз достъп до много големи количества памет и именно този проблем решава Vega.

Революционната подсистема на паметта на Vega дава възможност на графичните процесори да адресират големи обеми данни, разпределени в най-различни видове памети. Кеш-контролерът с висока пропускателна способност на Vega-базираните GPU може да осъществява достъп до кеша на самата графична система, както и до паметта извън нея по един гъвкав, програмируем начин, използвайки фини настройки за движението на данните.

„Невероятно е да видим графични процесори, които се използват за разрешаване на задачи с гигабайти данни в гейминга до екзабайти данни в машинния анализ. Проектирахме Vega архитектурата да надгражда върху тези възможности, с гъвкавостта да адресира извънредно широко разнообразие от задачи, които графичните процесори ще решават не само днес, но и след 5 години”, каза Раджа Кодури, старши вицепрезидент и главен архитект на Radeon Technologies Group.

По неговите думи, кешът с висока пропускателна способност на Vega е сериозен пробив, с възможности да повлияе на целия пазар на графични решения.

Кешът използва HBM2 технология, способна да прехвърля терабайти данни в секунда, с два пъри по-висока пропускателна способност на пин от предишното поколение HBM. Версия 2 също така позволява разполагане на много повече памет на по-малко от половината пространство, заемано от GDDR5 паметта.

Vega архитектурата е оптимизирана за стриминг на много големи обеми данни и може да работи с най-различни видове памети с до 512 TB виртуално адресно пространство.

Във Vega е реализиран конвейер от следващо поколение. Днешните игри и професионални приложения използват  невероятно сложна геометрия, породена от огромното нарастване на резолюцията на устройствата, които получават данни. Многомилионните многоъгълници във всеки кадър са толкова нагъсто, че често пъти много многоъгълници се рендерират на пиксел. Конвейерът от следващо поколение дава на програмиста възможност да постигне невероятна ефективност при обработката на сложната геометрия, като осигурява над 200% повече пропускателност на такт спрямо предишните Radeon архитектури. Освен това конвейерът разполага с подобрено разпределение на товара – интелигентен разпределител на работните задачи – за поддържане на постоянно висока производителност.

Vega използва също изчислителен енджин от следващо поколение, изграден от гъвкави единици, които могат да обработват нейтив 8-битови, 16-битови или 64-битови операции на всеки такт. Усъвършенстван е и пиксел еджинът, който използва Draw Stream Binning Rasterizer, проектиран за подобряване на производителността и на ефективното използване на енергията.

GPU продуктите на базата на архитектура Vega се очакват на пазара през първата половина на 2017 година, според уверенията на AMD.

Коментар