Изправени сме пред истинска революция на уменията и способността да учим ще бъде най-големият световен балансьор в това време на бързи промени, според нов доклад на ManpowerGroup, огласен на Световния икономически форум тази седмица в Давос.
Един на всеки пет работодатели (19%) очаква технологичният бум да увеличи работните места, докато се адаптира към бъдещия пазар на труда. Шест на всеки десет работодатели (64%) очакват да запазят числеността на служителите си, ако хората имат точните умения и са подготвени да учат, прилагат наученото и да се адаптират, сочи изследването „Революцията на уменията” сред 18 000 работодатели от всички сектори в 43 държави.
Новите технологии ще изискват още по-специализирани умения от хората и организациите. Вече много се изписа за бъдещето – повече работни места, различни работни места, по-малко работни места, дори никакви работни места. Но малко се казва на хората, че ще имат нужда от нови умения и то много по-често, за да останат годни за позиции, за които може още да не сме чували.
„Желанието и способността да учим и да придобиваме нови умения, за да останем адекватни и годни за наемане, ще бъдат най-големият балансьор“, коментира Джонас Прайсинг, председател и главен изпълнителен директор на ManpowerGroup.
Според него, необходими са незабавни действия за допълнителна квалификация и преквалификация на служителите, за да бъде преодоляна пропастта между имащите и нямащите – хората, които имат точните умения, и тези, които са изложени на опасността да бъдат забравени.
„Трябва да привлечем и онези групи, които не са активен участник на пазара на труда. Ето какво имаме предвид, когато говорим за революция на уменията“, допълва Прайсинг.
Работодателите в Италия, Гватемала и Перу са най-оптимистични по отношение на влиянието на роботите върху работните места. Над една четвърт от работодателите в Индия очакват да намалят броя на служителите си. Малко преди нея се нареждат България, Словакия и Словения, сочат резултатите от изследването.
Хората в сектора на информационните технологии и обслужването на клиенти трябва да се чувстват оптимисти, защото работодателите в тези сектори очакват най-голямо увеличение на персонала.
Почти във всички индустрии и държави се очаква бърз растеж на търсенето на анализатори, които да придават смисъл на океана от данни. В сектора на човешките ресурси също ще има увеличение на персонала в краткосрочен план, тъй като тези специалисти направляват компаниите в периода на адаптация.
новата бизнес стратегия 1 заменя 2 със помоща на технологиите или 1 робот заменя 20 или повече кравички
Никой не говори за ИЗТОЩЕНИЕТО! Човек даже няма време да осмисли какво е научил и вече “новите” знания му чукат по главата! Тази луда надпревара, в огромната си част безмислена, подчинена на маркетинга, изкуственото създаване на “промяната” с цел само и само пчеленето на пари ще ни подлуди! Замислете се какво огромно количество информация се излива по всички информационни канали и всеки дрънка за “революции”, “промени” и “нови технологии”! В реалния живот една нищожна част всъщност наистина носи някаква РЕАЛНА полза за хората! Новите джаджи са пълни с “дрънкулки” без които можем спокойно да минем! Всяко ново иследване сякаш противоречи на предишното – кафето ту е вредно, ту полезно, чая – също, май и захарта не била чиста отрова! Парад на човешката глупост@!