IBM пусна експериментален гласов помощник Havyn, с помощта на който специалистите по цифрова защита ще могат да получават бързо актуална информация за заплахите и препоръчвани решения от суперкомпютъра Watson.
Havyn идва заедно с новата услуга Watson for Cyber Security за управление на когнитивни центрове за информационна сигурност, които анализират огромен брой доклади за състоянието на системите за защита. Гласовият асистент, в частност, ще спести време на специалистите при намиране на информация и адекватни решения. Havyn може да даде полезен съвет за броени секунди.
Подобен инструмент би бил особено полезен, като се има предвид дълбочината на познание на IBM Watson. Системата вече е изучила над 1 млн. защитени документи, за да актуализира езика си за сигурност, като освен това анализира данни от най-разнообразни източници, вкл. научни статии, блогове и описания на киберинциденти.
Теоретично, изкуственият интелект на IBM съкращава времето за изследване на цифровите заплахи от няколко дни до няколко минути. По-малко време се изразходва за интерпретация на информацията и много повече – за работа с нея.
Havyn е на четири месеца и в момента се тества от група анализатори на IBM. Софтуерът използва Watson API, BlueMix и IBM Cloud, за да дава оперативни отговори на гласови заявки и команди, като стъпва на информация за системите за сигурност от открити източници, данни за минали периоди и ресурси на клиентите.
Така например, Havyn може да предостави на анализаторите по сигурността актуална информация за новите заплахи, които са се появили в последно време, както и препоръки за възстановителни действия. Havyn има потенциал да се превърне в незаменим помощник за специалистите по сигурност.