Онлайн гигантът Amazon отправя сериозно предизвикателство към Cisco и Microsoft на пазара за обединени комуникации с нова услуга, базирана в облака.
Тази седмица Amazon Web Services обяви Chime – клауд софтуер, с помощта на който корпоративни клиенти могат да извършват гласови и видео разговори, да общуват в чат, да провеждат конференции в интернет от своите мобилни или настолни устройства.
На арената на т.нар. обединени комуникации Amazon се сблъсква с опитни играчи като Microsoft и Cisco, които предлагат съответно Skype for Business и Cisco Spark. На същия пазар играят Google Hangouts и LogMeIn с нейната услуга GoToMeeting.
AWS, подразделението на Amazon за облачни услуги, се е вслушало в клиентите, които се оплакват от софтуера за гласови и видео конференции – че е неудобен, тежък и скъп, а освен това един инструмент не обхваща всички задачи.
Новият продукт Chime позволява лесна настройка на позвъняванията, вижда кои участници са в мрежата и от кого идва фоновият шум, поясняват от AWS. Администраторът на конференцията може с натискане на един бутон да изключи микрофона на потребетил, който създава шум в комуникацията.
Простотата на използване на Chime може да даде предимство на Amazon спрямо утвърдени продукти като Cisco WebEx и Skype, които изискват значително повече действия от потребителите. Разработката на Chime вероятно стъпва на технологията на стартъпа Biba, който Amazon придоби през миналата година.
Amazon Chime вече е достъпен на пазара. Бизнес клиентите имат няколко опции, вкл. безплатен продукт от начално ниво за разговори и обмен на съобщения. Платените решения добавят конференции с обмен на неподвижни изображения, интеграция с вътрешен каталог и поддръжка на дискусии с до 200 човека.
Нека има конкуренция
колкото и да пискат няма как да се наложат по простата причина че М$ имат outlook, майлите на големите корпорации са там и имат skype for business …