MWC 2017: Xooloo учи децата на дигитална култура

Мобилното приложение Xooloo има за задача да „създаде добри дигитални навици” у младежите

Софтуерно приложение може да информира родителите колко време прекарват децата им онлайн чрез телефоните си и в кои приложения пребивават най-продължително.

Xooloo е френска разработка и се инсталира на детските смартфони, поддържайки връзка с устройствата на родителите. Системата бе показана на изложението MobileFocus, което се проведе паралелно с първия ден на Световния мобилен конгрес в Барселона (MWC 2017).

Мобилното приложение има за задача да „създаде добри дигитални навици” у младежите. Затова приоритетна задача на системата е да информира самите деца колко време прекарват онлайн и с какви приложения – както и доколко това е разумно и препоръчително. Xooloo дава и съпоставка със „средните” данни за децата на съответната възраст.

Същата информация се представя и на родителите. Дори и тези възрастни, които имат преки наблюдения над това колко време прекарват децата им в интернет чрез своя смартфон, не са съвсем наясно кои приложения използват младежите и по колко време. Xooloo помага на родителите да разберат дигиталните навици на децата си. Заедно с това тийнейджърите могат да свалят и инсталират всевъзможни приложения, но родителите преценяват дали да допуснат използването им.

Приложението няма за цел да „наднича в личния живот” на младежите. Затова и не разкрива същността на съобщения, публикации и друг вид обмен на съдържание. Също така Xooloo не е рестриктивно: то не съдържа инструменти за задаване на лимити, чрез него не могат да се ограничават времето, което детето прекарва онлайн, или видът на приложенията, които използва, нито трафикът.

Идеята на разработката е по-скоро да провокира разумен, човешки диалог между родителите и децата им за това кои дигитални навици са приемливи и какво е разумно, когато сме онлайн. Ограничителните инструменти могат да дадат временен резултат, но те не изграждат разбиране за истинските проблеми при виртуалното общуване – а именно това трябва да обясни родителят на своите наследници, казват създателите на Xooloo. Затова е важно приложението да даде яснота на възрастните какви са дигиталните навици на техните деца.

Самата компания-разработчик Xooloo е специализирана в разработката на софтуерни инструменти за защита на децата онлайн. Преди появата на мобилното приложение за смартфони тя е създала система за управление на интернет трафика за мрежи, които се използват от деца – платформа, която се внедрява в училища, университети, библиотеки и та други места.

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментар