Над половината от фирмите отказват да изпълняват социални медийни инициативи, заради опасения относно продуктивността и сигурността, както и заради апатия от страна на старшия мениджмънт. Това показват данните от ново глобално проучване, направено от ИТ консултантската фирма Avanade.
По определение, социалната медия включва употребата на електронни или интернет инструменти за целите на споделяне и обсъждане на информация и опит с другите хора.
Изследването, включващо 541 ръководители, установило, че за 2/3 от запитаните интегрирането на технологии за социални медии в организациите им не е на дневен ред. Около половината от анкетираните се страхуват от отрицателно влияние върху продуктивността.
Друга 1/3 от участвалите в проучването смятат, че основната бариера пред въвеждането на новите разработки е сигурността, докато 58% се страхуват да използват неизпробвана технология.
Въпреки тази тенденция обаче, много от анкетираните все пак признавали ползите от въвеждането на социална медиа. 2/3 от фирмите, които са въвели технологиите, отчитат повишено ниво на потребителско удовлетворение, докато 64% установяват, че фирмата им е спечелила по-добра репутация.
Сред другите ключови ползи от въвеждането на технологии за социална медиа са по-добра обратна връзка от страна на потребителите и ограничаване на времето за решаване на въпроси, свързани с поддръжката.
Компаниите с по-млада работна сила и тези с традиционно силни поддръжници на въвеждане на технологиите са по-склонни да бъдат отворени към социални медии за бизнес цели, твърди CRM бизнес мениджърът на Avanade – Брайън О`Кели.
"По-трудно ще е да пробием в здраво установени и отдавна утвърдени бизнеси, но конкуренцията е най-добрият двигател на промяната в начина на мислене", казва той.
Основната част от фирмите все още не усещат, че могат да предприемат нещо в тази посока, заключава проучването.