Образователната организация Телерик Академия обяви, че разширява екипа си с нови назначения в областта на маркетинга и ПР. Александра Мечкова ще заеме позицията главен директор „Маркетинг“, а Ина Добрилова става мениджър „ПР и маркетинг“.
Като част от разширения маркетинг екип, Александра и Ина ще отговарят за общата бранд визия, маркетинг и комуникации на Телерик Академия. Сред основните задачи на екипа ще бъдат изграждането на холистична маркетинг стратегия и бранд идентичност за всички нейни инициативи.
Александра Мечкова е експерт с над 12 години опит в сферата на ПР, бранд и корпоративните комуникации в технологичния сектор. Преди да стане част от екипа на Телерик Академия, тя изпълнява функцията старши мениджър „Глобален ПР“ в Progress. На тази позиция отговаря за външните комуникации и връзките с медиите на компанията в ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Африка), Латинска Америка, Азия и Австралия и ръководи базирания в България ПР екип на Progress.
През 2012 г. Александра се присъединява към Telerik, където създава ПР програмата и екипа на компанията и участва в изграждането на бранда на Telerik в България. Като част от екипа на Telerik и след това на Progress, Александра играе ключова роля за ребрандирането на компанията през 2014 г. и 2016 г., както и по време на придобиването на българската компания от Progress.
Александра има магистърска степен по „Управление на комуникациите“ от Emerson College в Бостън, САЩ, бакалавър е по социални науки от Jacobs University Bremen в Германия и е стипендиант на Fulbright.
Другият нов член на екипа на Телерик Академия е Ина Добрилова. На предишната си позиция тя е била старши специалист „Глобален ПР“ в маркетинг екипа на Progress, преди това Telerik, където отговаря за вътрешните и външните комуникации на компанията. Част от екипа на Telerik от 2011 г., Ина участва в изграждането на бранда на Телерик Академия и ръководи ПР и маркетинг стратегията на инициативата.
През годините отговаря също за корпоративната социална отговорност, връзките и подкрепата на предприемаческата и ИТ общности в България, както и организацията на събития, вкл. международния хакатон на компанията през 2014 г. Има магистърска степен по „Управление на масовите комуникации“ от Нов български университет.
„Имаме амбиция и планове да развием и задълбочим ефекта на Телерик Академия върху обществото и бизнеса. С разширяването на маркетинг екипа с водещи специалисти като Александра и Ина ние вярваме, че се доближаваме с още една стъпка до тази цел и че така ще можем по-фокусирано и в по-голям мащаб да популяризираме възможностите за придобиване на ключови дигитални умения, както и да отговорим на нуждите на бизнеса“, коментира Светозар Георгиев, съосновател и изпълнителен директор на Телерик Академия.
Телерик Академия обучава хора от всички възрасти по софтуерно инженерство и дигитални технологии. Над 11 хиляди души са се обучавали присъствено в Академията от създаването й през 2009 г. до днес, като над 6 хиляди от тях са деца и ученици, а над 5 хиляди – студенти и специалисти от различни области.