Две от водещите технологични компании в света, IBM и облачният доставчик на софтуер и услуги Salesforce.com, обявиха партньорство в областта на изкуствения интелект, съобщи Recode.
В рамките на партньорството, платформата за когнитивни изчисления IBM Watson ще бъде интегрирана със системата Salesforce Einstein, чийто изкуствен интелект помага за изучаване на навиците на купувачите и анализира данни за развитието на бизнеса на магазини и търговски вериги.
Като пример за бъдещата интеграция се посочват застрахователните компании, които ползват софтуер на Salesforce – те ще могат да разчитат и на метеорологични данни от Watson, за да предупреждават шофьорите за драстично влошаване на природните условия.
Ритейлърите пък ще могат да организират по-ефективни целеви кампании за продажба на своите стоки, на базата на данни за тенденциите за продажби в конкретни региони, налична в Watson, и клиентска информация от продуктите на Salesforce.
„Обединението на Einstein и Watson ще направи компаниите по-умни, а клиентите – по-успешни“, се казва в официалното изявление по повод партньорството. Интеграцията на технологиите от двете компании на комерсиално ниво ще започне през второто полугодие.
Като част от партньорството, IBM ще използва облачните услуги на Salesforce за поддръжка на собствените си клиенти. В момента Salesforce и IBM обслужват около 5 хиляди общи клиенти, вкл. голяма банка като Citibank и застрахователната компания Farmers Insurance.
Статистиката сочи, всеки ден възможностите на суперкомпютъра IBM Watson се ползват от около 1 млрд. души. Има опасения, че изкуственият интелект ще замени хората, но според IBM всъщност наблюдаваме разширение на интелекта, доколкото той служи на човека.