Мобилният оператор М-Тел има три пъти по-висока ефективност на инвестициите в персонал, в сравнение със средната за ИТ и телеком сектора. Това е заключението от изследване на „ПрайсуотърхаусКупърс България".
Общият доклад съдържа информация по няколко ключови показателя, които сочат как се управлява човешкият капитал в компанията: „възвръщаемост от инвестициите в човешки капитал”, „коефициент на отсъствия”, „коефициент на текучество” и „коефициент на външно наемане”.
Анализът на данните сочи, че М-Тел има, в сравнение със средните за ИТ и телеком сектора като цяло, за страната и за Западна Европа, три пъти по-висок показател на „възвръщаемост от инвестиции в човешки капитал” и при трите групи.
Коефициентите на М-Тел на отсъствията и на текучеството са също с по-ниска стойност, което е основен индикатор за съществуването на висока ангажираност и удовлетвореност на работещите в компанията, коментираха от оператора.
Процентът на външно наемане, който сравнява дейностите по привличане на персонал извън компанията, е средно два пъти по-нисък от средния за България и за сектора, което показва, че М-Тел дава възможност за вътрешно израстване и кариерно развитие на настоящите си служители.
Участвалите в изследването компании са 33 от 6 индустриални сектора, обхващащи Финансови услуги, Бързооборотни стоки, Информационни технологии и комуникации (където е включен и М-Тел), Фармация и химия, Търговия и Добив и комунални услуги.
Основната цел на проучването е да предостави на участвалите компании информация за това как биха могли да работят по-ефективно със своите хора.
Традиционно, хората се считат за нематериален актив, но стремежът на изследването Saratoga Human Capital Benchmarking е именно това – човешкият капитал да се превърне в измерим и съпоставим актив като всеки друг.