Всеки пети смартфон е имитация

Китай се счита за главен източник на фалшификати при компютрите и потребителската електроника

Делът на електронните устройства, имитиращи моделите на известни брандове, е впечатляващо голям, според изследване на Организацията за икономическо сътрудническво и развитие (ОИСР), огласено тази седмица.

Така например, всеки пети смартфон е имитация. Още по-драматична е ситуацията при конзолите за игри, където почти всяко четвърто устройство (24%) е клонинг. При компютрите този показател е значително по-малък – около 6,5%, докато в търговията като цяло не надвишава 2,5%.

Фалишифицират се почти 15% от картите памет, 8% от музикалните и видео плейъри, 6% от дистанционните пултове и до 5% от батериите, сочат данните на ОИСР. Освен това на пазара присъстват 4% фалшиви устройства за печат, кабели, зарядни и фотокамери. Имитации има дори и при твърдите дискове в рамките на 2%. Но при аудиотехниката делът на фалшификатите достига 19%.

Китай се счита за главен източник на фалшификати при компютрите и потребителската електроника. Най-засегнати от имитациите са американските производители, които губят приходи, а имиджът на брандовете им се влошава.

Почти 43% от иззетите устройства от световния ИТ пазар нарушават права на интелектуална собственост на фирми от САЩ, 25% са имитации на финландски продукти и 12% – на японски, твърди изследването.

ОИСР обръща внимание на възможните рискове от наводняването на пазара с фалшиви продукти. Според организацията, те не са безопасни и могат да причинят здравословни проблеми на потребителите, както и да не работят добре.

Във фалшивата техника може да има, например, вредни вещества като олово и кадмий. Възможни са също проблеми със зареждането и батериите, които да доведат до самовъзпламеняване или токови удари, предупреждава докладът.

Общият обем на търговията с фалшива комуникационна техника се оценява от ОИСР на 143 млрд. долара. Две трети от тези продукти се доставят по пощата и чрез експресни доставки, което затруднява тяхното разкриване.

Коментари по темата: „Всеки пети смартфон е имитация”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    И собствениците на брандове си поръчват да им произведат продуктите в Китай, така че е все тая 🙂 Изобщо не ме е еня за тези, дето си мислят, че заради едното кирливо лого трябва да одерат десетократно клиентите си. Искахте глобализация – на ви я. Колосалните печалби си имат и обратна страна.

Коментар